Derfor Business-boost: Iværksætteri er Berlingske Business-DNA

Hvis nogen skulle have været i tvivl om, at iværksættere og startups sidder i Berlingske Business DNA, så behøvede man bare læse med på Business.dk onsdag, eller læse samme dags papiravis.

For det var jo dagen, hvor vi lancerede Danmarks nye store iværksætterkonkurrence, kaldet ’Business Boost’, og dagen, hvor vi og en stribe fremtrædende dommere, startede jagten på de gode idéer og de små iværksættere, som vi vil hjælpe til at få succes.

Set med Berlingske-briller, så er det et naturligt næste skridt i forhold til vores stadig mere massive satsning på at dække startups og iværksættere.
Sidste år etablerede vi en dedikeret gruppe med en række journalister, som ikke laver andet end at jagte de gode historier om iværksættere og deres små virksomheder.

Det gjorde vi af to grunde:
Dels at startups og iværksættere er gode og konkrete historier, som er uhyre populært læsestof på Business.dk og i avisen og dels, at det er naturligt for os som medie, at følge virksomheder og nøglepersonerne helt fra begyndelsen.

For iværksætterne og deres virksomheder står jo først i dansk erhvervslivs fødekæde. Dér, hvor fremtidens mega-successer skal skabes. De virksomheder, som skal skabe jobs til os alle. Retning for erhvervslivet og skatteindtægter til den store slunkne statskasse.

Selve Business Boost-konkurrencen er simpel i sin konstruktion.
Har du en god idé eller ejer du en lille iværksættervirksomhed, så gå ind og lave et videopitch på 60 sekunder og send til det os. Svar på en lille håndfuld spørgsmål om dig selv og din virksomhed og send det ind til os via vores kampagnesite; businessboost.business.dk.
Så foretager vi en grovsortering og til slut vil vores panel af stærke iværksættere, som alle selv har mærket, hvor svært det er at være iværksætter og få succes, foretage det endelige valg af 10 vindere.
Vinderne kan se frem til et regulært boost. De får nemlig gratis rådgivning af en stribe eksperter indenfor bl.a. finansiering, ledelse, iværksætteri og virksomhedsstyring – alt sammen faktorer som afgør, om du som iværksætter faktisk får realiseret din idée og får skabt en succesfuld virksomhed.

For Berlingske Business er lanceringen af Business Boost en ny måde at arbejde på.

Man kan sige, at vi med konkurrencen bliver mere aktivistiske og engagerer os på en anden måde end normalt.
For vi skriver jo massivt om virksomheder og deres ledere. Men her går vi skridtet videre og bidrager til, at de får succes.
Det gør vi uden at gove køb på vores klassiske journalistiske dyder. Vi vil stadig rapportere troværdigt og detaljeret om personer og virksomheder – både når det går godt og skidt. Vi tror på, at alle erfaringer er vigtige at beskrive og at begge dele er vigtige at få ud.

Men nok om tankerne bag konkurrencen.

Nu glæder vi på Berlingske Business, og vore stærke dommerkomité bestående af Louise Ertman Baunsgaard, Christian Stadil, Rasmus Schmiegelow, Martin Thorborg og Mette Lykke, os til at komme i gang.

De første deltagere i konkurrencen har allerede meldt sig og alle er velkommen med deres gode idé, som vi er klar til at give et boost.

Læs mere på: businessboost.business.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *